Microsoft Dynamics 365
Business Central

Med Dynamics 365 Business Central får man et yderst fleksibelt og brugervenligt ERP-system som er udviklet til små og mellemstore virksomheder. Løsningen automatiserer bl.a. salg, indkøb, drift, regnskab og lageradministration og kan køres både ”on-premise” (en lokal installeret klient) og som en ”web-klient” via en browser.

 

Der er integrationsmuligheder til andre Microsoft-løsninger som f.eks. Power BI og Office 365 og herudover fungerer Dynamics 365 Business Central på alle platforme. Du kan dermed have tilgang til løsningen, både via din pc, tablet og smartphone.

Økonomistyring Få bedre overblik over økonomien med diagrammer og administration af aktiver og bankforretninger.   Produktion og drift Skab overblik i forbindelse med administrering af forsyningskæde, indkøb, lager, produktion og lokationsstyring m.m. Salg og service og CRM Administrer hele salgsprocessen i Outlook. Hold styr på dine kontakter og levér et højt serviceniveau.  Projektstyring Få overblik over kapaciteten og lav realistiske estimater der overholder tid og budget.  Business intelligence (BI) og rapportering Analysér data og få overblik over virksomheden med grafiske realtids-visninger. Valutastyring Dynamics 365 Business Central understøtter flere sprog og valutaer.  Plugins/Extensions Extensions bruges til at tilpasse Business Central-løsningen, dog uden at ændre i selve grundkoden. Plugins er små tillægsmoduler lavet som extensions, og har derfor heller ingen indflydelse på grundkoden i Business Central-løsningen. (Se også Agidons Plugins til Microsoft Dynamics NAV)  GDPR Overhold den generelle forordning om databeskyttelse (GDPR). Skab sikkerhed ved at tildele og begrænse adgangen til personlige data og håndter dem sikkert på tværs af systemer med beskyttelse imod uautoriseret adgang med Microsofts datacenters automatiske kryptering. 

Kontakt

70 200 222

 

Telefontider

Mandag til torsdag: 08.30 - 15.00

Fredag: 08.30 - 14.00

 

Konsulenthuset Agidon

En ny IT løsning kræver et ordentligt fundament

Ligesom et byggeri har brug for et ordentligt fundament, og forinden måske endda "jordbundsundersøgelser" for at afdække, hvor klar man er til projektet, så gælder det samme for implementering af en ny IT løsning.

 

Fundamentet for en IT løsning er bl.a. de medarbejdere i virksomheden, der skal hjælpe i forbindelse med implementeringsarbejdet, og som senere skal være de daglige brugere af løsningen.

 

De involverede medarbejdere skal være klædt på til denne opgave, og det bør kortlægges, om dette er tilfældet – på samme måde, som man ofte foretager en jordbundsundersøgelse, inden man sætter et byggeri i gang.

 

Hvis medarbejderne ikke er klædt godt nok på til opgaven, eller hvis der spores en usikkerhed fra medarbejderne, så anbefaler vi, at der afholdes ”initialuddannelse”, som klæder medarbejderne på, og som kan skabe en fælles referenceramme. Var det et byggeri, ville det være en pilotering, der kan forankre bygningen til grunden.

 

Når soklen er støbt og godkendt, kan man fortsætte til næste etape med at mure væggene. Undervejs i forløbet, opstår der ofte nye behov eller ændringer til det, man i første omgang troende, man skulle have. Måske er det bygherre der selv identificerer nye behov, som man ønsker at implementere i byggeriet.

 

Hvis man bare bygger løs uden at afklare sine delmål, kan man ende med et hus, der ikke er, som man forestillede sig og måske er blevet langt dyrere end forventet. Desuden kan man ofte godt vente med nogle af delmålene som "det fine tårn", "facademalingen" eller "anlæg af haven" indtil, man har taget "huset" i brug og fået økonomi til de sidste ting.

 

Hos Agidon håndterer vi NAV løsninger på samme måde. Vi starter med en workshop sammen med de involverede medarbejdere. Herefter bygger vi op og afslutter hvert delmål før, vi starter på et nyt.

 

Resultatet er hurtigere pay back og lavere risiko. Justeringer kan desuden foretages hurtigere og uden så store omkostninger.

 

Vores 25 år antyder, at denne model virker.

 

 

Tillægsløsninger

Standardudvidelser til Microsoft Dynamics NAV

Colect Salgs-App der kan køre offline med packshots- og lookbook sammen med alle størrelser, farver, varenumre, lagerstatus, leveringstider mv.DetaljerDemoKontakt itSuitsFashion Den stærkeste ERP-løsning med variantstyring til din virksomhed og engrossalg.DetaljerDemoKontakt B2B Shop Fungerer døgnet rundt, når dine kunder har tid. Løsningen genbruger data og billeder fra Colect-databasen. Dermed hurtigere opstart og minimum vedligehold.DetaljerDemoKontakt Lessor Payroll og Portal LESSOR Payroll er et fuldt integreret lønsystem til Microsoft Dynamics NAV.DetaljerDemoKontakt Document Capture Totalløsning til håndtering af bl.a. leverandørfakturaer. Scanner, OCR-behandler, registrerer og arkiverer alle dokumenter.DetaljerDemoKontakt Payment Management Håndterer bankbetalinger direkte fra Microsoft Dynamics NAV.DetaljerDemoKontakt Document Output Automatiserer udsendelse af rapporter med mulighed for tilpassede designs på de forskellige e-mails.DetaljerDemoKontakt EDI Automatisk håndtering af standard forretningsdokumenter i forbindelse med elektroniske udveksling.DetaljerDemoKontakt

Plugins

til Microsoft Dynamics NAV

 

Agidon tilbyder en lang række plugins som automatisere små arbejdsprosesser og giver hurtig adgang og overblik til mange funktioner i Microsoft Dynamics NAV.

70 200 222

 

Telefontider

Mandag til torsdag: 08.30 - 15.00

Fredag: 08.30 - 14.00

 

Rykkerliste Debitoroversigt i NAV, som giver et samlet overblik over kunder med forfaldne poster.  kr. 2.000,-DetaljerVideoKontakt Drag & Drop Tilføj eksterne dokumenter fra f.eks. Word direkte ind på medarbejder- eller varekortet i NAV.  kr. 2.000,-DetaljerVideoKontakt Afbryd sessioner Giver mulighed for at afbryde aktive sessioner direkte fra den rollebaserede klient i NAV.  kr. 1.600,-DetaljerVideoKontakt Annuller faktura 3 smarte annulleringsmuligheder på bogførte salgsfakturaer.  kr. 1.600,-DetaljerVideoKontakt Kopier brugertilpasning Bruges, hvis man skal flytte DB til fx Azure, eller hvis en bruger gerne vil have samme opsætning som en kollega. kr. 1.600,-DetaljerVideoKontakt Kopier vare Opret en ny vare med udgangspunkt i en eksisterende vare inklusiv alle de underliggende standardtabeller. kr. 1.600,-DetaljerVideoKontakt Låsning af skabeloner Mulighed for at låse skabeloner i Document Capture. Alle kan låse en skabelon, og kun en administrator kan fjerne låsen. kr. 1.600,-DetaljerVideoKontakt Posteringstekster Få beskrivelsen fra selve købs- og salgsdokumentet vist på finansposten. De enkelte fakturalinjer vil blive bogført med den konkrete beskrivelse.kr. 2.000,-DetaljerVideoKontakt Rykkere Undlad rykkerdannelse på tilgodehavende.   kr. 1.600,-DetaljerKontakt Vare slettekørsel Ryd op i varer, som er oprettet i NAV, men som aldrig har været brugt.  kr. 1.600,-DetaljerVideoKontakt Vis profiler Se de enkelte profiler/rollecentre, så du nemt kan vurdere de muligheder, der er i de pre-definerede og specialtilpassede rollecentre. kr. 2.000,-DetaljerVideoKontakt Kontrakter Opret og rediger kontrakter til de debitorer, som skal faktureres løbende, direkte fra debitoroversigten. kr. 8.000,-DetaljerVideoKontakt Anonyme kundedata En enkelt knap til at anonymisere stamdata og kontakter samt vælge, om de bogførte fakturaer og kreditnotaer også skal anonymiseres. kr. 2.000,-DetaljerVideoKontakt Automatiske betalinger Denne plugin markerer alle kreditorposterne, så de ikke medtages i betalingsforslaget.  kr. 1.600,-DetaljerKontakt Nulstil debitorer Med denne plugin kan man hurtigt nulstille alle debitorer, med en mindre saldo, som blot skal udlignes. kr. 1.600,-DetaljerVideoKontakt Sletning af dokumenter Dette plugin sikrer, at det ikke længere er muligt at slette bogførte bilag i NAV. kr. 1.600,-DetaljerKontakt

Kontakt Agidon

 

Agidon A/S

Gasværksvej 24 st. A-fløj

9000 Aalborg

Tlf. 70 200 222

Løsninger

 

 

Klik for at gå til Agidon facebook Klik for at gå til Agidon Linkedin Klik for at gå til Agidon You Tube
Klik for at gå til Agidon facebook Klik for at gå til Agidon Linkedin Klik for at gå til Agidon You Tube